In deze derde en laatste blogpost over Yellow Riders en applied games gaat het over de toekomst van Yellow Riders en applied games in het algemeen. Wat moet er gebeuren om applied games bekend te maken? Wat wil Yellow Riders? Stephan Aarts legt uit.

“In de toekomst hoop ik grote successen te behalen met Yellow Riders. Ik wil een paar succesvolle en goede games maken. Een succesvolle game vind ik een game die goed rendeert en veel invloed heeft. Ik wil dat onze games bijvoorbeeld bij defensie ervoor zorgen dat er tijdswinst wordt geboekt en dan er effectiever getraind kan worden”.  

“De toekomst van applied games hangt af van succesvolle games. Games als Wii Fit zijn applied games die jaren geleden heel erg succesvol zijn geweest. Dit komt omdat ze destijds heel erg goed in de markt zijn gezet. Het probleem met applied games is vaak dat ze té serieus zijn. Vaak zijn het wetenschappers die de game maken. Hierdoor zitten er vaak geen goede spelelementen in de applied game. Dit is heel anders wanneer een goede gameontwikkelaar een applied game maakt. Zo’n gameontwikkelaar kan veel uitdagende en stimulerende elementen in een applied game stoppen die het leuk houden voor de speler. Wanneer het te saai of te moeilijk wordt voor de gebruiker zullen ze afhaken”.

“Om applied games groot te maken moeten er applied games zoals Wii Fit gemaakt worden die voor het grote publiek leuk zijn en de gebruiker ook iets bijleert. Nu worden applied games vaak voor één klant gemaakt. Applied games leveren dus niet extreem veel geld op voor de makers. Ook moet er meer geld vrijgemaakt worden voor deze games en veel talent aangetrokken worden. Dit talent gaat vaak nog naar de entertainment games omdat daar het geld zit. Als er succesvolle applied games komen zal het talent ook komen”.

Advertenties